U subotu, 2. decembra, od 18h
u prostorijama Grupe za konceptualnu politiku
Pariske komune 42 (lokal u prizemlju)
Novi Sad
Umetnici za razgovor:
Slobodan Stošić, Novi Sad
Borislav Prodanović, Novi Sad
Zoran Todorović, Beograd
Grupa za konceptualnu politiku se bavi politikom, a savremena umetnost joj se sviđa, pa je tako ona još jedna od oblasti njenog delovanja, dok se trudi da sagleda specifičnosti obe – politike i umetnosti. „Razgovaraj sa umetnikom o njegovom delu“ je razgovor sa umetnicima kojim ćemo javnosti predstaviti aktuelna dela savremene umetnosti, s ciljem da otvorimo način mišljenja i stvaranja umetnika na konkretnim umetničkim delima i da ohrabrimo ljude da ravnopravno učestvuju u interpretaciji umetničkog dela kroz diskusiju sa umetnicima i ljudima koji su uključeni u procese produkcije i predstavljanja umetničkih radova.
Umetnika Zorana Todorovića ćemo junački pitati za zdravlje i postupak u stvaranju dela „Ilegalni ljudi“ (Illegal People).Razgovaramo, dakle, o njegovom radu u dva dela – filmu koji dokumentuje proces pravljenja piva i pozivu na degustaciju. Pivo je napravljeno od vode, hmelja i ječmenog slada, ali voda dolazi od urina prikupljenog u izbegličkom centru u Beogradu, koji smešta izbeglice iz Pakistana, Avganistana, Sirije i severne Afrike. Delo je prikazano i izvedeno pre nekoliko dana na četvrtom internacionalnom festivalu Extravagant Bodies, pod nazivom Crime and Punishment, održanom u Centru za živu umetnost, Live Art Development Agency (LADA) koji je bio partner Kiosku – platformi za savremenu umetnost iz Beograda i Kontejneru iz Zagreba u njegovoj organizaciji.
http://www.thisisliveart.co.uk/projects/extravagant-bodies-crime-and-punishment/
U isto vreme razgovaramo o nenagrađenom, ali jednakovrednom i povišeno otkupljenom delu, finaliste Borislava Prodanovića, do nedavno skrivenog pod autorskom šifrom 47935, i radnom 24/02, na javnom međunarodnom otvorenom anonimnom konkursu za izradu idejnog rešenja za spomen obeležje Zoranu Đinđiću na Studentskom trgu u Beogradu, i koji će nam predstaviti svoje saradnike, pa onda i delo koje stvara umetnički iz političkih razloga. Aktuelna „šifra“ je: zašto ipak vredi afirmativno govoriti o spomeniku Zoranu Đinđiću, jer smo se ovim povodom uspeli zapitati: šta ako spomenik uvek podiže ubica (a moguće je i da se ubicom postaje podizanjem spomenika)? Ne preostaje li onda umetniku da mu se samo kroz spomenik i obrati? Estetski problem bi tu mogao naći svoje mesto, a njegovom politizacijom sasvim sigurno i umetnost.
Sa Slobodanom Stošićem ćemo razgovarati o otkupu njegovog dela „Brisanje”, i zajednički pokušati da formiramo cenu. Fondacija „Pomaže Damjan” je zainteresovana za promociju ovog rada i javno će saopštiti svoju ponudu u toku diskusije sa prisutnima pošto je pred njom izlaganje kao transcendentalni uslov svakog izvođenja i posedovanja u cilju materijalne i simboličke naplate kulturne i obrazovne usluge u čiji promet se uključila svojim osnivanjem.
Delo je poslednji put krčmljeno u Bukureštu, na bijenalu savremene umetnosti u organizaciji fondacije Art Encounters tokom oktobra ove godine na izložbi „Life a User`s Manual: I work, therefore I`m not“.
http://www.artencounters.ro/en/i-work-therefore-i%CA%BCm-not/
Razgovor se odvija u okviru projekta „Mišljenje umetnika ili katastrofa“, koji je nastavak rada na problemu savremene umetnosti i politike savremenosti. Prošli put smo se okupili pod naslovom „Mišljenje umetnosti ili katastrofa“, a sada smo na mestu mišljenja umetnika, sa kojima smo razgovarali na više radionica koje smo ovom prilikom nazvali „Konceptualni atelje“. Ovaj projekat sadrži više aktivnosti koje imaju za cilj predstavljanje, analizu i produkciju umetničkog dela i javni razgovor sa umetnicima. Projekat „Mišljenje umetnika ili katastrofa“ realizuje Grupa za konceptualnu politiku sa saradnicima, uz podršku Gradske uprave za kulturu Novog Sada i fondacije „Pomaže Damjan“.
Ilustracija u najavi:
„Portret Zorana Đinđića u stilu Džeksona Poloka“, Konceptualni atelje, 2017.
akril na platnu, 59x70cm